Overslaan en naar de inhoud gaan
Ziekenhuis Gelderse Vallei ingang

Ziekenhuis Gelderse Vallei

Het totale project omvatte circa 28.000 m2 texwerk wanden van polikamers/ wachtruimtes / algemene gangen en patiëntenkamers. Alle wanden hebben een nieuwe kleur gekregen.

Alle patiëntenkamers hebben een complete opknapbeurt gekregen. De stootborden zijn vervangen , tevens zijn er nieuwe bulletinborden geplaatst. Daarnaast hebben wij alle wanden van een nieuwe kleur voorzien waarbij elke patiëntenkamer een aparte accentkleur heeft gekregen om het een “huiselijk”gevoel te geven.

Het ziekenhuis te Ede bestaat bouwkundig uit 4 delen : centrale middenruimte met 3 vleugels.

Alle algemene gangen en ruimtes hebben een nieuwe basiskleur gekregen. In de kamers is gewerkt met deze nieuwe basiskleur waarbij tevens iedere kamer een accentkleur heeft gekregen. Elke vleugel heeft een apart kleurpallet :

Vleugel A : Gele kleuren pallet

Vleugel B : Blauwe kleuren pallet

Vleugel C : Rode kleuren pallet

Centrale ruimte : Groene kleuren pallet

In totaal zijn dit 40 kleuren ( 10 kleuren per pallet )

Zeer uitdagend is het feit dat tijdens de uitvoering van de gangen en overige ruimtes continue patiënten aanwezig zijn. Dit betekent een goede communicatie tussen ons personeel met de patiënten en medewerkers van het ziekenhuis. Bij de wachtruimtes hebben wij vaak een ruimte geschilderd terwijl de patiënten moesten wachten op een afspraak. Dit was onvermijdelijk omdat de afspraken natuurlijk gewoon door moesten gaan.

Patiëntenkamers

Voor de patiëntenkamers stonden wij voor hele andere uitdagingen. Allereerst mag iedere afdeling zelf de kleuren bepalen voor de patiëntenkamers. Bijvoorbeeld de afdeling Neurologie ( vleugel C / 2’de verdieping ) mag kiezen uit 10 kleuren uit het gele kleurenpallet. Alle medewerkers van een afdeling moeten meebeslissen over de kleuren. Dit is was zeer belangrijk voor de opdrachtgever .

In totaal heeft het ziekenhuis 156 kamers.

Zoals gezegd is het heel belangrijk om flexibel te zijn. Het gebeurt regelmatig dat wanneer een afspraak is gemaakt er op het allerlaatste moment toch patiënten in de kamer moeten blijven.

Een extra en leuk detail is dat wij een zorgaanbieder geheel hebben “ontzorgd” in de uitvoering van de onderhoudswerkzaamheden.

We hebben regelmatig gehoord : ‘We hebben niet of nauwelijks gemerkt dat er schilderwerk in het gebouw is uitgevoerd’. Een groter compliment kun je ons niet geven!”

Uitvoering van onderhoudswerkzaamheden is meer dan alleen het uitvoeren. Het vraag in sommige gevallen om grote flexibiliteit / coördinatie en communicatie. Wij hebben met dit werk aangetoond dat een schildersbedrijf heel goed in staat is om een groot en hectisch werk te organiseren. Dit vraagt om een grote flexibiliteit bij alle partners die betrokken zijn bij de uitvoering alsmede de gebruikers van het ziekenhuis.